ستاره های دریایی

با پرداخت ماهانه ده هزار تومان می توانیم یک ستاره دریایی را نجات دهیم و به دریا بازگردانیم. وعده ما، اول هر ماه. بسم الله

ستاره های دریایی

با پرداخت ماهانه ده هزار تومان می توانیم یک ستاره دریایی را نجات دهیم و به دریا بازگردانیم. وعده ما، اول هر ماه. بسم الله

عشق می بافم میندازم دور گردنت

سلام خدمت همه مهربونا 

 

این پیشنهاد بافتن شال گردن خیییییلی ایده خوبیه. بازم تشکر میکنم از اون عزیزی که به نام «بینام» پیشنهاد گذاشت. خودمون هم فکر نمی کردیم اینقدر طرفدار پیدا کنه. 

در همین راستا تو همین فاصله زمانی که کمتر از بیست و چهار ساعته، تعداد زیادی از عزیزان داوطلب شده اند.  

خب عرض کنم خدمتتون که برنامه فعلا اینه که عزیزانی که در تهران هستند، شروع کنند به بافتن. تا شب یلدا. اگه کسی نمی تونه ببافه، اگه براش مقدوره بخره. حالا ما گفتیم شال، شاید یکی دوست داشته باشه دستکش، جوراب، یا حتی لباس گرم بخره. اون دیگه بستگی به خود شما عزیزان داره. ما اگه گفتیم ببافیم، چون ارزونترین راهه. مثلا من خودم دیروز یه کلاف کاموا رو خریدم سه هزار و پونصد تومن. واسه شال، دو کلاف هم بخواد، میشه هفت هزار تومن. حالا اگه کسی دوست داره، می تونه بخره.  

هرچی دلتون رو شاد می کنه. هرچی خوشحالتون میکنه. هرچی که شما دوست دارین کادو بدین به بچه های کار. 

این حرکت خیلی قشنگه. ماها از یه شهر دیگه، میشینیم با کلاف عشق، شال و کلاه محبت می بافیم و می فرستیم واسه بچه های عزیزی که تو سرما دارند کار می کنند. شما ببینید همین چقدر قشنگه. ما بهشون میگیم خدا فراموششون نکرده و عشق اونا دستهای ما رو به کار میندازه که دونه دونه عشق ببافیم. 

حالا عزیزانی که تهران نیستند ولی میخوان عشقشون رو بفرستند. می تونند شال ببافند و پست کنند، یا پولش رو بریزند به کارت آقای انتظاریان 

6679    5575    9972    6037   

خب، حالا تا شب یلدا فرصت داریم. شاید یکی دو روز بعد از شب یلدا، یه جایی رو تو تهران مشخص می کنیم. مثلا یه کافه ای، جایی. و یه ساعت رو تعیین می کنیم که دوستان بیان اونجا و شالها رو تحویل بدن. بسته می کنیم و می فرستیم بجنورد. اگه پیشنهادی هم هست که بفرمایید.

 

خب، حالا یه توضیحی بدم در مورد نحوه بافت و سرانداختن. شال گردن راحت ترین بافتنیه دنیاست! هیچ مدلی نمیخواد. صاف ببافیم بیاد بالا. اگه کاموا تو خونه داریم که هیچی. ولی اگه ذوق کردیم و خواستیم بخریم، به نظرم کاموای ضخیم بخریم. درسته متراژش کمتره ولی زود بالا میاد! (کلک بزنیم به کاموا) الان اینی که تو عکس پایین می بینیند، نمیدونم شماره کاموا چنده ولی چیزیه که باید با میل شماره 4 بافته بشه: 

 

 

و اگه چهل تا سر بندازیم، اندازه اش به نظرم خوبه.  

همونطور که می دونیم، برای شال گردن نباید ساده ببافیم. ساده چیه؟ یه رج زیر و یه رج رو. چون گوشه هاش جمع میشه. 

باید کشباف باشه. کشباف چیه؟ یکی زیر یکی رو. یا دو تا زیر، دو تا رو. 

این شکلی میشه: 

 

 

این عمرا لوله نمیشه، شیک و صاف هم بالا میاد. 

خب، تا آموزش بافتنی دیگر، درود و دو صد بدرود!!!!!!!

نظرات 5 + ارسال نظر
فرناز چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 15:19

آشتی جون جونم ... منم دارم بچه هامون میبافم ... همه ی ستاره های دریایی واسه من مثل کارن پسرم هستن ... واسه کهرن هم امسال اولین شال گردن و کلاه رو بافتم .... خدای ستاره های دریایی همه ی بچه هارو سلامت بداره ... دستای مهربونت رو میبوسم که انقده ماهی ... فدای درد دستای مهربون و عاشقت

ای جونم. خدا کارن عزیزت رو حفظ کنه. ممنون که ستاره های دریایی رو مثل بچه خودت می دونی.
تنت سلامت باشه همیشه فرناز عزیز.

نجمه چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 11:11

سلام
من خودم بلدنیستم
ولی مامانم شروع کردن به بافتن
دو یا سه تا می بافن.

سلام قشنگم.
قربون دستهای خودت و مامانت.
سلامت باشین. از مامان از قول من خیلی خیلی تشکر کن.

ترنم سه‌شنبه 16 آذر 1395 ساعت 14:48

آشتی جون سلام امروز میخواستم برم کاموا بگیرم شال ببافم دیدم وسط روز همسرم اومد خونه شوهرم توی یه اداره مسیول دفتره مدیر عامله با مدیر عامل بینشون یه مشکلی پیش اومد حکم اخراجش رو بهش دادن اومده خونه دارم دق میکنم تا حالا اشکاشو ندیده بودم همش میگه آبروم رفت اعتبارم رفت سیزده سال کارم رفت.... میشه با دل مهربونت برامون دعا کنی خیلی نگران حالشم میترسم از غصه یه بلایی سرش بیاد منم قول میدم هر وقت روبراه شدم یه مبلغ خوب بریزم به حساب بچه ها

سلام عزیزم.
الهی به حق علی شوهرت یه کار خوب پیدا کنه.
هرچی که خیره. شاید خدا خواست و برگشت اداره. مسوول دفتر مدیرعامل، کیسه بوکسه. من هستم دیگه. خدا کنه هرچه زودتر سر و سامون بگیره.

نرگس سه‌شنبه 16 آذر 1395 ساعت 12:17 http://azargan.blogsky.com

سلام خیلی رنگ کامواهات خوشگله منم ۴۰ تا سرانداختم بهتره خیلی پهن قشنگ نیست دستات سلامت

سلام عزیزم. ممنون از محبتت.
مال تو چه رنگیه؟

سارا و مامان سه‌شنبه 16 آذر 1395 ساعت 12:14

آشتی جان من و مادرم هم شروع کردیم...ما 48 تا سر انداختیم..انشاله زودی تموم میشن...

ای جونم. فدای دستهای تو و مادرت.
آره. ان شاءالله زودی تموم بشه.
به مامان مهربونت سلام برسون.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.